czas czytania: 2,5 min
13.03.2021
W tym miejscu postaram się przybliżyć kwestię posiadania strony internetowej przez przedsiębiorcę. Sprawa wydaje się oczywista, jednakże nie do końca. Skąd takie stwierdzenie? Otóż internet aktualnie to również media społecznościowe oraz darmowe rozwiązania typu google bussines site.
Czy ograniczenie kontaktu z klientami można ograniczyć do kontaktu przez media społecznościowe? Odpowiadając na to pytanie na pewno można powiedzieć że obecność w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook aktualnie jest niezbędna, stała się pewne rodzaju standardem. W tym miejscu w łatwy sposób można przedstawić aktualności z życia firmy, informacje o ważnych wydarzeniach, czy np. prowadzić sprzedaż produktów na żywo za pomocą transmisji live.
Facebook udostępnia wiele ciekawych funkcjonalności i jest aktualnie najbardziej rozbudowaną aplikacją mediów społecznościowych z ciągle udoskonalanymi algorytmami umożliwiającymi promocję produktów i usług. Facebook należy do najstarszych aplikacji mediów społecznościowych, co świadczy o jego „dojrzałości”, jak również konieczności zmierzenia się z nowymi mediami takimi jak Pinterest, Instagram, Twitter czy ostatnio coraz popularniejszy TikTok.
Publikacja treści w mediach społecznościowych, jak również na stronie internetowej, wymaga poświecenia czasu, dlatego warto się zastanowić czy będziemy publikować na jednym portalu czy też we wszystkich jednocześnie. Z punktu widzenia możliwości powiększenia zasięgów wskazane jest publikowanie w wielu kanałach jednocześnie. Należy jednak pamiętać że, każda aplikacja udostępnia inne funkcjonalności.
Pinterest pozwala na publikację treści w formie zdjęć, które mają obrazować wizerunek firmy – możemy publikować np. zdjęcia z eventów, spotkań biznesowych czy też scen z życia codziennego – w zależności od charakteru prowadzonej działalności.
Instagram działa podobnie do Pinterestu z tą różnicą, że Instagram pozwala również publikować krótkie wideo. Instagram oferuje również wiele funkcji jak boomerang, rolki, opowieści, filtry, których nie znajdziemy w Pintereście, dlatego to właśnie Instagram stał się bardziej popularny.
Założeniem aplikacji Twitter jest wygłaszanie poglądów na dany temat oraz prowadzenie dialogu. W przypadku działalności firmy mogą to być np. wątki dotyczące aktualnie panujących trendów w branży lub komentowanie bieżących wydarzeń. Na Twitterze korzystamy raczej z imiennych kont niż z firmowych.
Na temat TikToka robi się coraz głośniej, ponieważ jako pierwszy zerwał ze znanymi dotychczas standardami publikowania treści w formie wideo, z jakimi mieliśmy do czynienia zazwyczaj na YouTube. Długi przekaz został zastąpiony kilkusekundowymi filmikami, które mają na celu przyciągnięcie uwagi oraz wywołanie emocji. Algorytmy TikTokowe pozwalają na dotarcie z materiałem do wielu odbiorców w bardzo krótkim czasie, dlatego TikTok zwrócił na siebie uwagę również firm chcących w ten sposób dojść do klienta.
I tu powstaje wątpliwość, skoro media społecznościowe zapewniają mi kontakt z klientami, może nie muszę mieć strony internetowej. Oczywiście jest to indywidualne podejście każdego przedsiębiorcy ale warto zastanowić się jakie korzyści daje nam stworzona strona internetowa.
Strona dla przedsiębiorcy jest przede wszystkim miejscem w którym można w dowolnej, wg własnego uznania formie zaprezentować swoją ofertę. Każda z usług może być opisana w sposób najbardziej przyjazny klientom. W odróżnieniu do strony na Facebooku czy innym medium społecznościowym, na własnej stronie ograniczeniem prezentacji jest tylko wyobraźnia decydentów oraz grafika który zaprojektuje stronę w odpowiedni sposób. Na pewno jest to istotna kwestia, ponieważ odpowiednia prezentacja usług przełożyć się możne na sukces pozyskania klientów, wobec tego powinniśmy kierować ruch internetowy właśnie w to miejsce. Czy to wszystkie korzyści? Można by stwierdzić że to gówna korzyć, jest ich znacznie więcej, ale warto wspomnieć na pewno o:
Strona internetowa przedsiębiorcy powinna być miejscem centralnym, z którego powinniśmy kierować do pozostałych kanałów komunikacji właśnie takich jak media społecznościowe, być może do kanału YouTube albo bloga na którym można zapoznać się z fachowymi treściami.
Strona internetowa pomaga w pozycjonowaniu naszych usług w wynikach wyszukiwania. Dużo łatwiej prowadzić optymalizację pozycjonowania strony firmowej niż profilu mówiącego o naszych usługach w mediach społecznościowych. Na własnej stronie można stosować wszystkie techniki pozycjonowania jakie istnieją, natomiast w przypadku mediów społecznościowych lub darmowych rozwiązań stron typu google bussines site jesteśmy ograniczeni do założeń które wprowadzili programiści tej platformy.
Strona firmowa jest również miejscem do którego możemy kierować ruch z kampanii reklamowych takich jak Google Ads. Do strony internetowej możemy podłączyć także wszystkie strony typu landing page z informacją o naszej aktualnej ofercie którą chcemy wypromować.
Po co mi strona internetowa? Można powiedzieć, że wszystko zależne jest od charakteru prowadzonej działalności. Jasne jest np. że przedsiębiorca który zamierza prowadzić sprzedaż internetową własnych produktów potrzebuje strony do ich właściwej prezentacji wraz z funkcjonalnościami zamówienia. Firmy które prowadzą sprzedaż detaliczną innych producentów nie zawsze jej potrzebują, bo przecież są również portale aukcyjne takie jak Allegro, eBay itp. W zależności od prowadzonego asortymentu należy zdecydować czy w tym wypadku potrzebny jest "uszyty na miarę" sklep internetowy. Dla bardziej wymagających istnieje możliwość zintegrowania sklepu internetowego z zewnętrznymi portalami aukcyjnymi oraz porównywarkami cenowymi.
Jeżeli np. ktoś prowadzi niedrogi zakład fryzjerski, gdzie klientów pozyskuje głównie z ulicy lub z polecenia, nie musi posiadać profesjonalnej strony internetowej z ofertą, być może wystarczy tylko profil na Facebooku, na którym widoczne będą zdjęcia ciekawych fryzur lub filmiki pokazujące fryzjera w akcji. Jeżeli natomiast mały zakład fryzjerski będzie miał większe aspiracje do bycia siecią salonów fryzjerskich, na pewno przyda się dobrze wyglądająca strona przedstawiająca zakres usług oraz lokalizacje. W mediach społecznościowych możemy się dzielić dodatkowymi informacjami z życia firmy, natomiast najlepszym miejscem do szczegółowego opisania naszych usług jest strona internetowa.
W niektórych branżach takich jak np. gastronomiczna media społecznościowe mogą odgrywać większą rolę niż statyczna strona internetowa z ofertą. Dzieje się tak dlatego, że w mediach społecznościowych możemy dzielić się przeżyciami, spostrzeżeniami z konsumpcji usług i produktów ze znajomymi, co przekłada się na zwiększenie popularności, która jest szczególnie istotna dla nowo otwieranych lokali gastronomicznych. Niestety może to nieść ze sobą również negatywny przekaz w sytuacji gdy na profilu pojawią się wpisy niezadowolonych gości. W niektórych mediach można skorzystać z opcji moderowania komentarzy, tak żeby uniknąć niechcianych opinii.
W wielu innych branżach takich jak np. automotive, lekarska, farmaceutyczna, ubezpieczeniowa, transportowa, budowlana strona internetowa jest niezbędna do opisania w sposób szczegółowy oferty świadczonych usług lub produktów. Na stronie www jesteśmy w stanie zaprezentować wszystkie istotne informacje w przyciągający i atrakcyjny sposób z zachowaniem wysokich standardów UX oraz UI. Ze strony internetowej możemy kierować również do naszych profili w mediach społecznościowych, dzięki czemu klienci, którzy zechcą podzielić się opinią na temat naszych produktów lub usług mają taką możliwość. Tak więc można powiedzieć, że bardzo często dla wielu firm istotne będzie połączenie strony internetowej z mediami społecznościowymi do uzyskania największych korzyści.
Strona internetowa dla przedsiębiorcy jest sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami, jednak w niektórych przypadkach można się ograniczyć do profilu w mediach społecznościowych. Na pewno duże firmy, instytucje oraz przedsiębiorcy poważnie traktujący rozwój działalności muszą zdecydować się centralizację informacji o firmie poprzez zbudowanie profesjonalnej strony.
Usługi wsparcia
Inne
wsparcie
systemy CMS
Misja
gwarancja
wielojęzyczność
FAQ
Wizja
bezpieczeństwo
hosting
Polityka prywatności
domeny
© 2022 GUIDE STUDIO