MODERNIZACJA

Modernizacja/przebudowa istniejących stron internetowych

 

Jeżeli posiadasz już stronę internetową, ale nie jesteś zadowolony(a) z efektów jej pracy dla Ciebie, mogę przeprowadzić audyt twojej strony, z którego dowiesz się gdzie leży przyczyna braku efektywności. Po przeprowadzonym audycie strony internetowej, przedstawię Ci rekomendacje, które wskażą kierunek dobrych rozwiązań. Jeżeli twoja strona od lat nie była aktualizowana, liczba odwiedzin na pewno nie będzie zadowalająca, a nawet jeżeli odwiedziny wynikają z wcześniej wypracowanej pozycji strony, współczynnik odrzuceń może być bardzo wysoki. Ważne jest szczegółowe przeanalizowanie bieżącej sytuacji strony, zanim dokonane zostaną jakiekolwiek zmiany.

 

Różnorodność stron internetowych

 

Rodzajów stron internetowych jest wiele jak wiele jest ich wykonawców. W obecnie bardzo mobilnym świecie dostęp do Internetu jest bardzo powszechny z uwagi na popularność urządzeń mobilnych. Wobec czego rozwój metod budowania stron internetowych jest bardzo wysoki. Bardzo popularne stają się serwisy umożliwiające szybkie stworzenie strony internetowej za pomocą łatwego w obsłudze kreatora. Jest to „fajne” rozwiązanie dla osób, które chcą w szybki sposób stworzyć jakąkolwiek stronę. Takie kreatory jednak mocno ograniczają możliwości modernizacji strony, jej pozycjonowania oraz sposoby perspektywicznego zarządzania. Pliki stron, jej baza danych, przechowywane są jedynie na serwerach firm oferujących kreator, bez możliwości pobrania ich kopii bezpieczeństwa.

 

Wykonawcy stron internetowych

 

Wielu wykonawców stron internetowych stosuje darmowe rozwiązania budowania stron internetowych, co jest bardzo praktyczne i najczęściej nie powoduje konieczności przeniesienia licencji na zamawiającego. Trzeba być jednak czujnym, aby przypadkiem nie kupić strony powstałej w wyniku standardowego szablonu, powtarzanego dla wielu stron, w dodatku np. z tej samej branży. Inne większe firmy kupują gotowe szablony, wrzucając sobie fakturę zakupu szablonu w koszty prowadzenia działalności. Również w tym przypadku warto zwrócić uwagę, aby nie był on „żywcem wzięty” z wcześniej stworzonego szablonu, wykorzystanego dla wielu innych stron. Moje podejście jest inne. Aby zagwarantować indywidualność projektu, w pierwszej kolejności projektuję szatę graficzną strony. W kolejnym etapie, jeżeli zamawiający chce skorzystać z systemu zarządzania treścią, tworzę szablon z wcześniej opracowanego projektu graficznego. Dzięki temu zamawiający ma pewność, że jego strona jest niepowtarzalna, „uszyta na miarę”.

Niekompetentne firmy tworzące strony internetowe

 

Często powtarzającym się błędem podczas modernizacji strony internetowej jest brak wcześniejszej analizy przez niekompetentne firmy oferujące tworzenie stron internetowych. Po wdrożeniu nowej, pięknie wyglądającej strony okazuje się, że oglądalność nowej wersji strony jest znacznie niższa od poprzedniej wersji. W takiej sytuacji może dojść do konfliktu między wykonawcą a zamawiającym. Aby uniknąć tego typu problemów, zanim przystępuję do prac modernizacyjnych, przeprowadzam szczegółowy audyt istniejącej strony klienta, aby wspólnie podjąć decyzję o możliwych zmianach oraz ich konsekwencji.

Post o modernizacji stron internetowych w stylu Kaizen

 

STRONY INTERNETOWE

Podjęcie decyzji: modernizacja czy nowa?

 

Żeby osiągnąć sukces w Internecie, konieczne jest bardzo często podjęcie decyzji o przebudowie istniejącej strony lub zaprojektowaniu zupełnie nowej. Podejmując tą decyzję trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Istnieją dwie szkoły zarządzania zmianą:

 

• Kaizen – to ciągłe doskonalenie obecnego porządku. W przypadku stron internetowych mówimy tu o akceptacji „fundamentów”, na których strona została zbudowana, takich jak np.: system zarządzania stroną, struktura strony, szata graficzna. Podjęcie decyzji o udoskonalaniu powinno być poprzedzone szczegółową analizą, obecnej sytuacji pod kątem możliwego rozwoju.

 

• Reengineering – zburzenie starego porządku i budowanie nowego od podstaw. Założenie, że obecna strona jest całkowicie nierozwojowa, dlatego konieczne jest stworzenie całkowicie nowej struktury, być może zupełnie nowych treści oraz nowej szaty graficznej. Bardzo często właśnie chęć zastosowania nowej szaty graficznej przeważa szalę decyzji w kierunku reengineeringu strony, spodziewając się od razu rewolucji w pozytywnym odbiorze nowej strony. Rzeczywiście okresowe zmiany wizerunku zmiany wizerunku dobrze wpływają na odbiór przez klientów. W ten sposób można zakomunikować swój rozwój i aktualność. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie zawsze zmiana szaty graficznej wiąże się z budowanie strony od podstaw.

 

Budowanie od nowa, analiza ruchu

 

Przyczyną wyboru budowania od nowa najczęściej jest spadek ilości klientów, spadek sprzedaży. Nie zawsze przyczyna takiego stanu rzeczy jest ściśle powiązana ze strona internetową. Zanim podejmiesz decyzję o budowaniu od nowa, trzeba dobrze przeanalizować aktualny ruch na stronie. Analiza ruchu pozwoli zdiagnozować zachowania użytkowników oraz wskaże słabe miejsca na stronie. Z analizy dowiemy się które podstrony są mniej lub bardziej popularne, a także jaka jest wielkość konwersji, czyli realizacji celu przez użytkownika strony. Możemy sobie założyć np. że priorytetem jest dla nas przejście użytkownika na stronę kontaktu lub strony istotnego produktu. Jeżeli użytkownik nie dotarł do niej, różne mogą być tego przyczyny.

 

Budowanie stron w stylu Kaizen

 

Nie zawsze budowanie od nowa jest dobrym rozwiązaniem. Jeżeli poziom odwiedzin strony jest wysoki a współczynnik odrzuceń niski, priorytetem będzie zachowanie bieżącego poziomu wejść z zamiarem osiągnięcia wzrostu oglądalności oraz sprzedaży twoich produktów. Filozofia Kaizen polega na ciągłym, stopniowym udoskonalaniu w wielu płaszczyznach, między innymi:

• ciągłe budowanie aktualnej i dobrej jakości treści

• stopniowe modyfikacje szaty graficznej, podążanie za aktualnymi trendami dla zachowania świeżości

• stałe podążenie za technologiami internetowymi

• nieustanne dbanie o aktualność

• nieprzerwane dostosowywanie się do aktualnych standardów dobrych technik optymalizacyjnych

• regularna analiza ruchu i zachowań użytkowników

• systematyczna analiza konkurencji

• bezustanne dbanie o bezpieczeństwo

 

Budowanie stron w stylu kaizen daje największe rezultaty. Niemniej jednak, do zastosowania tego stylu pracy muszą zaistnieć dobre warunku początkowe, takie jak np.: wspomniany wcześniej rozwojowy system zarządzania treścią. Przykładowo nie wszystkie wersje systemu można zaktualizować do nowszej wersji, ponieważ po podniesieniu wersji może nastąpić konflikt z różnymi komponentami i odwrotnie, aktualizacja komponentów strony może okazać się nie możliwa z powodu braku kompatybilności z bieżącą wersją systemu. Każde zmiana musi być po prostu w pełni przemyślana, aby uniknąć niepotrzebnych błędów.

 

Stymulowanie ruchu na stronie

 

Kiedy już zatroszczymy się o aktualność naszej strony konieczne jest rozpoczęcie prac nad budowaniem ruchu, czyli inaczej mówiąc dużej oglądalności. W historii Internetu pojawiały się różne sposoby na uzyskanie dobrej pozycji. Obecnie jedno jest pewne, że nie można stosować zakazanych metod pozycjonowania – skutki zastosowania mogą być zupełnie odwrotne od zamierzonych celów.

 

 

 

 

 

CENNIK STRON INTERNETOWYCH

 

HOSTING I DOMENY STRONY INTERNETOWEJ

 

WSPARCIE STRONY INTERNETOWEJ

Zajmuję się realizacją stron internetowych, sklepów internetowych, składem DTP książek i albumów.
GUIDE STUDIO konto facebook GUIDE STUDIO konto Google Plus BLOG GUIDE STUDIO

Wysyłanie formularza...

Wystąpił błąd na serwerze.

Otrzymano formularz

O STUDIU

 

GUIDE STUDIO

Karol Bronarski

 

miejsce spotkań:

Warszawa

ul. Foksal

© 2018 GUIDE STUDIO